Friday, January 6, 2012

Dia de Reyes Blog Hop


Welcome to the second annual Dia de Reyes Blog Hop. If you've come from Gaby's Blog, you're on the right track and you've learned something about this happy day as celebrated in Latin cultures and why this day is so very special to her. Last year my project reflected the more traditional and religious aspect (see it HERE) but I decided to be a bit more whimsical today. Forget Santa, Latin children anticipate this day with great excitement as it is the day they receive their gifts from Los Reyes Magos, as the Baby Jesus did. They put their shoes by the window or under their beds and wake up to find them filled with gifts. My camel is indeed bearing gifts and is also rockin' the shoe aspect here. LOL

I've welded some high heels from Forever Young to the camel from Animal Kingdom. The shadow base (at 7") was cut from chipboard with both sides covered in red. I cut the regular camel twice (well, actually 4 times since it can be viewed from either side) and trimmed the legs on one and popped it to give it added dimension. They were glued to a small box that can bear gifts. The saddle is cut with Nesties Labels Eleven and trimmed to fit with a rosette that says "Joy" from K&Co. And the shoes...did you notice the red soles? This is one stylin' camel.


And she obviously knows where to shop!

Looks like some little girl is going to be very VERY happy! Children who have been good all year (and big girls too) write letters to their favorite King hoping that their wishes will come true.

I've been a very good girl so... Gaspar Baby, hurry to my window tonight! Now off you go to Esther's Blog but don't forget to leave a comment before you go. And if you get lost, here's the complete line-up...Enjoy!

49 comments:

  1. Oh my!!! The camel in heels! Too funny!!!

    ReplyDelete
  2. OMGoodness Donna YOU have me in stitches laughing!! This is just too creative and way too cute... and I did noticed the red sole shoes...my assistant talks about them all the time (yes she has a pair!!)
    Not only do I love your creativity but your story telling as well!!! Thank you so much for being part of this special day with me!!! Hugs ~Gaby

    ReplyDelete
  3. Way too cute! I love the shoes!!! Great story! Still Laughing....

    ReplyDelete
  4. LOLOL I love love love the shoes and what a great idea to create a dimensional camel to carry the gifts! Thanks for sharing! msmith38652@gmail.com http://michelescraftroom.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Love the high heels on the camel, so cute.

    ReplyDelete
  6. What an interesting take on the hop Donna. Your camel is quite the stylin' and profiling one :) Yeshua has definitely blessed you with some crafty talent. Thank you for the inspiration :)

    ReplyDelete
  7. Preciosoooo!!!Besos de coloresss!!!
    http://hilosycolores.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. OMG this is sooooo darn cute tfs!!

    ReplyDelete
  9. Love the shoes! Beautiful job on the camel.
    Kerry

    http://mommakcrafts.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Too funny - I love the camel w/ the heals. Great idea. Love that. Nice job.

    Thanks for sharing.

    terri_ski at yahoo dot com.

    ReplyDelete
  11. Love the idea, camels with heals so funny, lol

    my email is mdebarrera@gmail.com

    ReplyDelete
  12. so so cute

    very pretty

    Cathie
    scraphappycat@gmail.com

    ReplyDelete
  13. This is one stylish camel !!!! I love the way you incorporated tradition to style. Very clever :)
    Beautiful project.
    mcaballerobrito@hotmail.com
    http://dreamofcrafting.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. OMG, Donna, that is just tooooo stinkin' cute!! LOVE it! TFS! :-)

    ReplyDelete
  15. I so love everything about this! wonderful!

    ReplyDelete
  16. Donna, Camel in high heels? I would love to be a fly in your creative mind. All your projects are amazing but this one takes the cake.

    ReplyDelete
  17. Oh my goodness, did you ever nail this project! I absolutely love your whimsical camel and all the beautiful details!! LOVE the shoes:) Great job!
    TFS!
    Sherrie K
    http://sherriescraps.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. OMG, Donna! This is too funny. Thanks for the whimsical view--I absolutely love your camel! and the red-soled shoes. But tell me honestly, that last pic are your shoes, arn't they? Gorgeous!!--Pat N.

    ReplyDelete
  19. A camel in Louboutins...I didn't even know I would LOVE a camel in heels but leave it you to SHOW me that I simply ADORE this project!!! This is seriously so stinkin adorable and creative!!! *LOVE LOVE LOVE* it!!!

    ReplyDelete
  20. the camel is sooo cute, love the shoes !!!
    Paula
    paulahogue@yahoo.com

    ReplyDelete
  21. OMG Donna,TOO FUNNY!I LOVE the shoes and camel.Have a GREAT evening my sweet friend!:)

    ReplyDelete
  22. Oh yeah Pat, they're ALL mine, red soles and all! LOL xxD

    ReplyDelete
  23. OMG! In my wildest dream I couldn't come up with anything like this! What a riot! I can't believe how well the shoes fit that camel! LOL! Love everything about it, Chickie, right down to the studs. Pretty creative use of the Nestie for the saddle, embellished perfectly with the little rosette.

    ReplyDelete
  24. That camel is so cute and so detailed!!
    Love it!
    Tracy jtg0398 at sbcglobal dot net

    ReplyDelete
  25. I love the whimsy and of course the red soles! :) TFS!
    http://sweetsassydiva.com/

    ReplyDelete
  26. oh my goodness that is the fanciest shoe wearer camel EVER... love her!

    -- dalis
    alidalis AT comcast DOT net

    ReplyDelete
  27. What a fun project. Love the camel in heels. Thanks for sharing.

    Vicki
    vwilson577 at yahoo.com

    ReplyDelete
  28. You made me laugh with those shows on the camel.

    ReplyDelete
  29. OMG a camel with shoes..how creative. Loving all the bling, and my favorite part is the red soles. Every camel..I mean girl should have a pair of red sole shoes. So enjoyed your post and your project today:)

    ReplyDelete
  30. Super stylin' camel! Great shoes!
    Carri~abusybee
    www.doubleclickconnections.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Your camel in high heels is too cute!

    ReplyDelete
  32. OMG. Never in my wildest dreams did I ever think I would see a camel on heels. WOW! This is toooo funny.
    marg0006@verizon.net

    ReplyDelete
  33. OMG!! LOVE LOVE those shoes on that gorgeous camel! Love every detail:) Very cute and fun!
    Hugs,
    Norma

    ReplyDelete
  34. How fun!!! love your camel on high heels......

    ReplyDelete
  35. What a great looking camel. She has the best looking shoes on. Great job. Also I love your kitties. I have gotten two new kittens (11 months old) and they are a blast. Racing around and wrestling with each other, they are a joy. I had to put down my 10 year old cat recently and they have filled my life. Thanks for your time and talent.

    ReplyDelete
  36. Haha love your take on this. Looks amazing and made me chuckle. What a chancer you are though leaving your shoes out for pressies lmao xx

    ReplyDelete
  37. Awesome job with your camel,I love the shoes,it is so cute!LOL:)

    ReplyDelete
  38. Oh sweetie this has got to be the cutest Camel EVER! This made my chuckle...so fun! ;) Hugs x

    ReplyDelete
  39. Adorable camel, love the shoes!
    lflinesatcomcastdotnet

    ReplyDelete
  40. OMG Donna what fabulous shoes and how she carries them off so well lol you made me giggle xxxx

    ReplyDelete
  41. I love your camel she is great.
    Linda
    lmkindell1@verizon.net
    lindashappyplace.blogsopt.com

    ReplyDelete
  42. Of course I am #43 making a comment. This camel is just about the cutest camel-girl on the whole planet. Just look at those designer shoes!!! OMG, I love this.
    Hugs
    Carole

    ReplyDelete
  43. What a stylin' camel, so very detailed!! serina dot nelson at gmail dot com

    ReplyDelete
  44. Cute card! Thanks for being a part of the hop.

    ReplyDelete
  45. OHMYGOODNESS, Donna!!!!!!!! Your camel is amazing!!! :) You had me laughing like crazy! And your shoes are perfect replicas of those yummy heels in the picture!I love all the dimension your camel has, too!

    Thank you so much for sharing!

    Crafty hugs,

    Jennifer
    partridgelu at yahoo dot com

    ReplyDelete
  46. You never cease to amaze me with your creativity... hugs

    ReplyDelete
  47. The camels shoes are to die for i guess they do make shoes for everyone LOl

    ReplyDelete

Thanks for making my day!